Tuesday, January 29, 2013

11:31 PM - No comments

Aiskrim Goreng..nyumm..nyumm..

Aku ada tgk kat FB ari tuh ..kat Resepi.com..
dia ada tunjuk cara2 wat aiskrim goreng..
waa cedapp gler aku tgk...nk wt pun cam senang jer...hehehe 
so petang ari khamis alang-alang nak hntar adik aku kat marang..
aku pun singgah kedai Wahab beli aiskrim and roti..huhuhu
so ari ..tu jgk terus aku wat aku refer resepi kat...INSPIRASIKU...

Haa kalau ualllss nak toraiii silaa laa...nie resepinya...rugii x cubaa sonang joo...

Bahan-bahan:
  • 10 keping roti putih
  • 5 scope aiskrim (apa2 perisa)
  • Plastik wrap ( untuk balut roti)
  • Minyak
  • Cara-cara:
    1. Lembabkan roti dengan air /saya gelek jer roti tu..
    2. Skopkan aiskrim ke atas roti.
    3. Tutupkan aiskrim dgn sekeping roti lagi.
    4. Tekan acuan telur yang bulat tu (hana guna acuan spt di atas) supaya roti terputus (Pastikan roti bercantum supaya aiskrim tidak meleleh keluar)./saya guna cawan plastik .. idea dari catlina..
    5. Balut dengan plastik pembalut dan simpan dalam frezeer selama 3jam atau semalaman - hana simpan semalaman
    6. Keluarkan dari tempat pembeku dan goreng dalam minyak yang panas hingga kuning keemasan. Jangan lama, paling kurang 1-2min sahaja tp pastikan minyak sudah betol2 panas.

nie sebelum digoreng..kena msuk peti dulu..
semalaman bg dia kerass...!!!! hehe


nie bru pas goreng..kena makan terus taww..!! 
sebab kat dalam dia dah cair sgt2...
tp marvelousss...(sambil angkt kening..hahaha)



apa lagi....toraiii..jangan tak torai....:)

0 comments: