Sunday, July 6, 2014

10:47 PM - No comments

Tips Berbuka Puasa

post signature
Assalamualaikum dan Salam Ramadhan

Hari ini merupakan hari kelapan kita berpuasa...
Syukur alhamdulillah dapat kita bersama- sama menikmati dan beribadah dibulan ramadhan yang mulia ini..
Pada hari rabu yang lepas 2 Julai 2014 nana dan kawan-kawan sepejabat telah menghadiri majlis berbuka puasa atau #iftar..di Dewan Perdana Felda; Jalan Semarak..Kuala Lumpur..
Di sini nana nak kongsikan sikit tips bagi kawan-kawan yang menghadiri majlis berbuka puasa..atau pun berbuka puasa di rumah mahupun di kampung..hehe...

1.  Pastikan kita datang awal ke tempat yang ingin dituju..haa u alls pun kena pastikan yang kenderaan yang kita naiki selamat..jangan lupa 
Cek tayar korang manalah taw xder angin ke..cam kita orang hari tu..kereta kak azlina pancit betul2 tiba di tempat kami ingin berbuka...mjurlaa suami kak ayu penyelamat datang membantu..Nak harap aku...?? Haramlaa pam tayar basikal aku taw la huhu...

2. Bila dah sampai..kita pergi kaunter pertanyaan sama ada kita punya meja telah ditetapkan atau belum..jika sudah ditetapkan kita ikut jerla..jika belum..pastikan kita memilih meja yang tengah-tengah..tidak terlalu rapat dengan meja buffet tu..Nanti jap2 korang pg ambik makanan sebab kalau dekat dgn meja buffet tuh laju je p capai maknan nti huhu...

3. Bila korang tengok ramai dah orang datang cepat2 laa beratur pergi ambik makanan..bahagi2kan orang yg ambik makanan tu..contoh..#seorang pergi ambil kambing # seorang pergi ambil ikan bakar...so kat situ dah jimat masa kan..hehehe..

4. Pilihlah makanan yang paling mahal harganya..contoh #kambing #itik #ikan #seafood..ataupun makanan yang korang tak pernah makan semasa berbuka..#somtam..#spagethi..#nasiberani..

5. Akhir sekali..baca doa makan dan janganlah pelahap sangat he he cam kta org Nie..huhu


Yaa ampun...makan ke melantak Nie...yang pasti semua makanan Nie 
Abis kita org kerjakan..hehe


Sesudah kekenyangan berselfie pula...


Inilah tempat berbuka puasa kami..untuk pengetahuan bloggers kami beli kupon nie di
Groupon.com.my sila lah tengok2 mana taw ada baucer berbuka puasa yang u alls berkenan..tapi serius murah giler dari harga sebenar..
Harga= Rm85.00
Harga Groupon = Rm42.00
Murahkan...jommm beli...aku memang suka bershopping di groupon nie..murah..jimat masa..hehe 


Inilah kawan-kawan sepejabat saya.

Setia Menaip :