Tuesday, January 29, 2013

10:32 PM - No comments

Murtabak Meggi

Pagi tu... aku rasa lapar sgt..hehehe tak tahu nak makan apaa..
Last-last aku pun selongkor almari makanan kat dapur..hehehe
Aku nmpak megi..nyum2..then aku try tnya “PAK CIK GOOGLE”
Jeng..jeng..jumpaa laa resepi “MURTABAK MEGGI”..aku pun try usha2 resepi tu tgk..Bahan-bahan dia byk x..Huraayyy…!! semua adaa kt umah jer x payah p beli…hehehe…
so nie dia aku nk tunjuk kat hang pa semuaa..
nie laa gara2 kebulur murtabak megii jer yg mampu ngeh..ngeh..
resepi tu aku ambik kat Cik Epal..

jomm...layan...huhu


mula-mula..potong bawang besow...lobak..and aku gunaa daging burger...


sediakan 2 bji telur erk..pastu meggi perisa kari taw..or ikot laa jenis pape yg korg selalu gunaa...huhu..


masak bahan-bahan yg dah potong tuh tadi..sampai naik bau erk..
jgn smpai bdn korg lak yg berbau..hehehe..



then kacau dua biji telur tuh tadi...rendam meegi..biaq pai kembang..then buang air tuh...pastu masuk kan bahan yg korg tumis td ngn meggi dalam telur...kacau2..jgn lupa masukkan perencah meggi tuh sekali erk...pic tu aku x smpat nk ambik coz excited sgt..hehehe perut pun dh berkeroncong time tuh...

jeng...jeng....pas terbalik kan atas periuk masak ikot bentuk yg ualls sukaa maka....
jadi laah....
MURTABAK MEGGI....!!! 
nyum2...nyummm....


jemput makan ya kawan-kawan...
toraiii jgn x toraiii....

0 comments: