Tuesday, January 28, 2014

11:37 PM - No comments

Encik Mimpi..




Encik Mimpi..

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

1st time aku dengar lagu dia masa dalam drama "Playboy itu Suami Aku"
ermm x minat sangat lagu diaa bukan apaa sebab Hero dalam cter tu tak best cam kaku..
tapi aku tengok jugaa haha..
sebab cter tu jer yang adaa..
ingatkan yang nyanyi lagu tu HERO cter "PSA"
rupernyaa org lain..
tanya adik bongsu aku..

Aku: "dik sapa nyanyi lagu nie erk..?" Hero cter tu kee?
Adik: "eh tak laa tu encik mimpi"
Aku: "sapa pulaa dahh encik mimpi niee?" nak berahsia2 bagai lakk...aku lukuu kang...
tak der nama best kee hahaa...
then p laa google..
aah laa ciap pakai topeng niee..
pastu aku g search you tube Encik Mimpi..
dengar lagu-lagu cover diaa..
then tup2 terus jatuh ati ngan Encik Mimpi nie pas dengar lagu2 and tengok aksi2 dia dlm You tube..
...hahaha...teruk betoi...
sampai aku g search FB, Twitter and Blog diaa..
cumaa Instagram jee aku x kawan ngan diaa..sebab..?? 
BB mana ada instaa..adehhh...sedihh..huhuhu
Haaa Fanatik...fantaikk..fanatiknyaaa diriku....
Google2 aku jumpaa laa satu website nie pasal lukisan2 Encik Mimpi..
kreatif juge erkk Encik Mimpi nie..
boleh jadi kartunis..
kalau dia buat komik confrm aku laaa orang pertamaa nak p beli komik diaa..
 nak tengokk..??
syuhhhh rahsiaaa hehehe..
Jangan bagitau encik mimpi erkk aku cilok komik diaa hahaha...













apa macam...???
cantik kan tulisan diaaa...
lukisan..?? ermm boleh laaa dari aku nie yang tau lukis orang lidi jee kihkih..:P

Mesti peminat dia ngan aku sekali...
 tertanya2 siapakah gerangan Encik Mimpi niee..
sekali imbas cam Detective Conan, dua kali cam Goku, 
tiga kali imbas cam artis jepun lak..
yang asli..??
Encik Mimpi dan keluarganyaa yang tahu..huhu

“Kalau boleh saya tidak mahu dedahkan identiti sebenar saya kepada umum. Buat masa ini hanya keluarga terdekat sahaja yang tahu saya adalah seorang penyanyi menggunakan nama Encik Mimpi. Malah teman-teman di pejabat pun tidak tahu saya adalah penyanyi lagu Rindukanlah.
“Paling kelakar apabila kawan-kawan saya menyanyikan lagu tersebut, tanpa mengetahui penyanyi asalnya berada di sebelah mereka." - EM

Aku bukan apaa aku nak tahu sangat nama sebenar encik mimpi..
umur aku dah tahu..surat khabar bagi tahu 25 tahun..
tengok dari gaya diaa pun lebih kurang baye2 tu laa. 
around 25 to 27..hehe..
Dari blog dia aku dapat tahu dia nie asal orang perak..
dan pernah bersekolah di sekolah gay school aka
Methodist Boy School. 
uishhhh...coiii mulutt cakap diaa gay..hahaha
lerr sekolah lelaki laa hangpaa niee...
yang aku tahu juga melalui hasil carian aku di google dia 
sekarang bekerja di syarikat 
Masih bergelar seorang pekerja di sebuah syarikat 
teknologi maklumat, buat masa ini menurutnya dia tidak mempunyai masalah untuk 
membahagikan masa memandangkan waktu kerjanya fleksibel.

"Saya merupakan lulusan kejuruteraan seni bina luar negara berumur 25 tahun. Sekarang, saya bekerja sebagai Pakar Teknologi Maklumat (IT). Sebelum menjadi penyanyi, saya merupakan blogger dan suka mencipta lagu. Disebabkan itu, saya sering muat naik lagu-lagu saya di blog dan juga YouTube. Saya juga suka parodikan lagu."


Haaa Encik Mimpi kalau tak nak share 
ngan lain tapi dengan sayaa pun tak pee...hehee..
memang bermimpi di siang hari laa diaa nak share ngan aku...
famouss kot tuhh retisss kott huhu..
anyway..saya doakan encik mimpi shat2 selalu, 
dimurahkan rezeki dan ceria2 selalu..
semogaa Encik Mimpi akan menjadi terkenal
 jugaa seperti Dato' Siti Nurhaliza suatu hari nanti,
yang penting jasa ibu bapa jangan kita lupa..
Insyallah..Amin..
dan aku akan bermimpi jer laa nak jumpee Encik Mimpi..hehe..
Mimpi pun mimpi laaa...
zzzzz....Masuk tidoo duluuu...

Setia Menaip



Sumber Utusan Online











0 comments: