Friday, January 24, 2014

10:21 PM - No comments

Tahun Baru 2014




Selamat Tahun Baru... 2014

Alhmdulillah bersyukur ke hadrat ilahi dgn limpah dan kurnianya dapat 
kita berjumpa lagi di tahun baru 2014.

So, saya tahu mesti u alls semua ada azam tahun baru pada kali ini kan...
Jadi, apa cter dgn azam tahun baru 2013...??
kesampaian ke tidak...??
huhuhu...
aku punya azam..?? ermmm ahakss..
Azam nak dapat first class degree x kesampaian....huaahuaaa..
nak nagis aser..
tapi apakan daya rezeki tidak menyebelahi aku...
bersyukur dengan apa yang ada..
at least aku dpt grad...hehe
nak xnak terpaksa wa bayor PTPN hukhuk...

dah2 lupe kan yg lepas..
so untuk azam tahun 2014 nie aku nak list kan beberapa azam...
moga2 nti aku dapat tgk dan ingat balik azam nie
supaya aku x tersasar hehe...
jeng...jeng....

1.  Nak dapat kerja sebab on Dec 2013 aku dah resign sebb..??
ermm adalah masalah kewangan dan masalah budaya di citu...and seniority teramat lah tinggi...kalah ziraffah kat zooo....

2. Aku nak bawak mak and abah and adik2 aku pergi melancong..kebetulan dengan tahun 2014 nie adalh tahun melawat "MALAYSIA" hehe..

tapi tempat nk pergi tu aku xde tmpt ag...korang leh suggest x tmpt best2...??
3. Nak kumpul duit pergi haji...at least dengan usaha dan titik peluh nie dapat juga aku simpan duit secara halal untuk aku menunaikan haji nanti..so jum daftar haji...:)

4.Nak kawennn....hehehe galokk teh....haha ermmm calon pun xder lagi...tp minat tu ada lahh kat dak laki tu selalu jugee usha2 diaa..tp nk msg segan nmpk sgt aku yg desprate kt dia...so je tgk gmbr dia jer laa hehehe..kantoi lak...hahaha...huhuhu xpe laa aku tahu jodoh itu rahsia allah insyallah lambat ke cepat aku redha..dan aku selalu bermohon kepadaNYA mudah2an suami aku tu nanti terdiri dari golongan orang yang beriman dan beramal soleh yg dpt membimbing aku dunia dan akhirat...amin..

5. Nak beli kereta..ermm aku nie kalau dah lam x bawak kereta sush ckit nti mula laa gabra semacam jee.. nak parking x reti..mybe azam nie akn dikuburkan dulu sbb memdgkan aku tgk akk aku nk byr duit kereta, minyak, dan road tax dah macam apaa heheh kena save bajet..xper laa janji aku kena simpn duit dulu untuk byr deposit kereta...insyallah kalu rezeki murah aku nak beli kereta...:)

Jadi nie lah diantara azam yang ingin dicapai pada tahun ini..
so aku kena banyak bersabar, berdoa, dan bertawalkal kepda ALLAH S.W.T
kerana semua ini adalah rancangan aku dan dialah yang menentukan segalanya,
sesungguhnya perancangan ALLAH itu sudah pasti.



Setia Menaip 



0 comments: