Tuesday, January 28, 2014

6:31 PM - No comments

Bola VS Shopping



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Selamat Petang semuaaa....
amboiii mentang2 tak start kerjaa lagi..
berblogging jer kerjaa aku erk hehe...

Hari nie nak cter pasal "BOLA VS SHOPPING"
Lelaki ngan "Bola" nie memang tak dapat dipisahkan sama juga perempuan dengan "Shopping"
Aku minat bola ker shopping...??
heheeh sudah garu cendana pulaa sudah tahu bertanya pulaa...
of coz laa shopping..
nama pun "gegurl"
hihihi...
yang paling aku pelik adik lelakiku dan abah aku kalau dekat rumah pastu ada siaran langsung bola..
memang tak laa kalu aku nak tengok cter lain dah..
nak2 kalau bola men time ari sabtu selalu..
start kul 8.30 pm abis kul 11.00pm
dah laa malam tu cter "Cerekarama" kt TV3...
aduisshhh kadang2 rasa nak marah jer RTM niee...
sebab tayang bola time aku nak tengok cter best2 ari minggu..
mau dapat tengok sekerat jer cter..dari kul 11.00pm pai 12.00pm..
sejamm je u alllsss...
x aciiii...!!! ini tidak adil..tidak adil bagiku...
aku...?? nak tengok bolaa ..??
bola nie aku jarang sangat tengok..
kalau tengok pun perlawanan2 penting jee cam
"Piala Malaysia"
"Suzuki Cup"
"Piala Dunia"
cam tu jer laa hahaha
sebab aku bukannya hantu bola...
kadang2 aku pun pelik apalah yang best sangat tengok bola nie...
satu bolaa ramai pulaa yg nak berebutnyaa...
tak ke pelik namanyaa..
padahal bola lain kat lur padang bersepah2 tak nak pulak depaa kutip...kejar..tendang bagai semua..hihihi
kalau pemain bola yang aku minat dan aku kenal pun tak ramai..
kenal pun "David Beckham, Michael Owen, Ronaldinho, Ronaldo" itu pemain bola luar negara, dan disebabkan dia org nie semua famous2 sebab tu aku kenai..hehe
yang dalam negara "Mahali" niee gila kau x kenal dia nie senior aku kot haha kt UPM dulu..
tak cayee..?? meh cnie aku nak tunjuk cikit..(sambil angkat kening)

*Please abaikan kemontelan pipi ku hahaha :P

haaa..kenai x..?
nie laa player skuad Harimau Muda suatu ketika dulu..
selalu tak datang kelas nie oppsss...
kantoi lak..
dia tak datang kelas sebab busy men bolaa..
wakil Malaysiaa niee
 waa...?? 
hahaha wakil lompat tikus jee kihkih...

Okay jom masuk Bab Shopping lak..
Shopping nie best kalau duit masyukkk...
kalau tak masyuk namanya "Cuci Mata" jee..
tempat yang selalu aku shopping...

1. Masjid Jamek 

tempat nie memang tak sah kalau tak singgah..
lepas je duit PTPTN masuk time study dulu..aku and gegurlz geng apa lagi..
shopping jer laa kerjaa...mau x gilee..rabak mataa kot..silap2 terkeluar biji mata sambil jalan smbil shopping...hahaa...pedohhh gilerr...
barang2 of coz laa murah..tapi barang2 xder jenama..student2 cam aku nie dulu dah kira gah kot kalau pergi jalan kat Masjid Jamek nie..confrm kat tangan ada beg plastik dan dipenuhi barang2 seperti tudung, beg tangan, kerongsang, skirt, blouse and cam2 ag laa...

2. Jalan TAR

pernah dengar tak peribahasa nie.."alang2 menyeluk perkasam biar sampai ke pangkat leher"
hahaha rosakk bahasa jer aku niee...
yup2 alang2 Jalan TAR nie dekat jer ngan Masjid Jamek..memang "Salah Besar" aku kalau tak singgah..bukan apaa tempat nie merupakan tempat kegilaaan rakyat Malaysia yang biasa2 cam aku..hehe maklum laa aku nie student jee..
kat cnie aku beli apaa erk..??
biasa beli kain pasang banyak kot kat cniee..
kalau ngan family time raya of cos laa beli baju rayaa kat area cniee..

3. SOGO

pergh....memang ramabang laa kalau datang cini barang2 diaa kelasss kau..!!
beg, minyak wangi, baju2 branded kat cnie la nak beli..
aku datang SOGO sukaa pergi temapt bawah sekali
tempat yang ada promosi tu..
sukaa beli baju t-shirt "Cheetah" then pernah juge laa beli kasut sebab sukaa kasut kat citu 
selesa dipakai..beg tangan? minyak wangi..?? 
ermm belum lagi kot..tunggu duit wa masyukk dulu..
insyallah ada rezeki nanti...ingat nak kumpul duit and tunggu promosi hehe..
ermm terpaksa laa gune duit sendri jer beli..
sapaa laa kita niee BF xdee lak tu nak bagi..sedihhh..!!
huaaaaaaa....huaaaaa...
relax2.. lex sudahh..
janji waa x curi duit orang, rompak bank nk beli beg tangan nie..

Setia Menaip





0 comments: