Tuesday, February 7, 2012

11:31 PM - No comments

LaMpu KaliMantang...


lampu ialah sebuah sumber cahaya buatan. Ianya merupakan lampu elektrik yg dibuat drpd kaca lut cahaya atau lut sinar sebagai balangnya dan terdapat dawai filamen di dlmnya yg akan mengeluarkan chaya apabila dialiri arus elektrik. filamen biasanya diperbuat drpd bhn tungsten.

apa kaitan dengan lampu nie....???

malam ahd tuh..
pas aku siap2 buat tiramisu..
aku pun padam laa lampu nie..
then aku nak g mndi tetba lampu bilik air nie x bleh nak on..klip2 jer lebh..
dh laa aku duk sorg..SeRam lak aser..
aku pun bukak lmpu dapur...
sama jgk cm lampu bilik air aku...
erghhh bengang betul...!!!!
aku pun try bukak lmpu sebelah lg...
sama jgk...adehhh
bapak x byr bil letrik ker...waaaaaa
x lama pastu aku tgk lmpu bilik air dah menyala...fuhhh selamat...
apa lagi mndi laa...
xkn nk mndi air telaga kot...huhu
eeee xnk2 sejukk....
then pas solat semua aku g ruang tamu..
nak bukak lampu...
alamak....siuuutt tul laaa agak2 nak men cak2
ngn aku apa lmpu niee..\
fuhhh sabor jer laaa..
then aku pasang sebelah lg...mjur menyala...
mjur laa ada elektrik time tuh..
wat nyer xder...
mati kutu aku di watnyer..
nak harapkan lmpu hndphne.....??
lenguhlaa tgn aku nk tekan....
hehee...

0 comments: