Monday, February 13, 2012

2:13 AM - No comments

time Cuti Vs time stdy...???



bilaa time nk cuti jer semuaa happy...
gembiraa jer kn...ciap kemas beg..baju dah siap masuk dah padahal cuti lg sebulan..
nie laa terlampau excited sgt...huhu
aku...??
erghh xder laa smpai cm tuh sekali...terok bebenor...huhu
kurg2 dua tiga ari nk balik bru kemas...
coz aku dah biaser dah duk berjauhan dr fmly...so xder laa excited sgt..
tp kdg2 tu dtg juga teruja tuh tp nak2 time nak rayer ler....hehehe
maner x nyer..
time sekola menegah duk asrama
time tuh aku ler 1st duk kt asrama...hehe
coz gara2 bapak aku kena pindah tempt kerja...
aku x nk duk sekolah merchang tuh..dah laa tinggi lenguh nk nek..
tandas laa cm apaa....
air lak jap der jap xder...cm ner tuh...??
bukn merungut tp cm tuh laa..hehe
(taktik nak tukar sekolah...hahahaa)
pada hal...aser cm terpinggir jer
maklum laaaa time masuk tuh semua dh kenal..so
aku dh time nk exam pmr bur nak masuk kelas kt sekolah tuh...layan jer laaa...
ehhh dah terpesong dh nie..huhu
haa then pastu aku dpt mtrik lak kt tangkak...fuhhhh
bukan men jauh lg tuh...nek bas 8 jam kot...
kebas punggung den....
nak x nk terpaksa laa...hehe demi mengenggam segulung kertas mahjung....muahahhaa
yer laa nk kata sijil 
mtrik juz layak tuk masuk u jer...
so time u laa bru betul ayt tuh...
"demi mengengam seggulung ijazah..."

pastu alhamdulillah dpt UPM..
walaupun jauh nyer lebih kurg sama jer dr tgkak...
8 jam jgk nek bas....
tp apo kn daya...
hehe..
alaaa nie laa nikmat "life as a student"
tol xx....???
kalau x time kerja...nek bas lg ker...?? huhu
of coz x kn...nek kenderaan pejabat ler..hihihi
berbalik kepada tajuk di atas...
tu laaa...
ermmm time stdy cibuk jer nak balik umah...nak buat tuh laa nie laa...
nk kerja laaa....
tp bila dah cuti...??
haramm...duk tercogok jer laa
eheehehe
besaw kn bdn org ckp
tp tuh laa
x semua yg kita rncg tuh menjadi...
nie kuasa Tuhan....
apa2 pun bersyukur laaa..
coz dpt jgk kita rehat dr mentelaah ulang kaji pelajaran...
duk rehat2 bersama2 keluargaa..
makn keropok lekor cicah budu...eyeww...?? ader ke...enthlaa belasah jer laa....hahaha
nti dah kwen kang...sush pulak ..kena jaga laki lak kn...hehhee
time stdy pulak
time kita nak belajar...
nak fokus pada mata pelajaran..
dan nak belajar apa itu erti kehidupan sebenar di luar sana...
belajar erti bersosial dengan kawan2..
belajar erti menghormati org lain..cm2 laa...nk sbut..bnyakk...yg pentig
sekali belajar bertanggungjawab terhadap dri sendri...
pergi belajar tuh ingt....!!
bukan nk men2 jer...
enjoy2 jgk tp stdy 1st okey....!!!!!


"tak usha...tak berjaya...
tak berjaya...tak kerja...
tak kerja....tak ke naye....????"

so buat ponat jer p belajo ponat2 ulang alik sano snie...
p kejo bas...nk g kelas...hehe
sanggup berlapo...mkn meggi...huhu..
tido x cukup buat asgmnt...hihi
pergi join aktiviti tuh...aktiviti nie...
jadi atlet kolej....lari jauh2 sampai x der ruang dah nak lari...ehh nie cm kena kerja anjang jer...hahaa
apo lagi....??
jadi...!!

dapatkan ijazah anda dgn ketekunan dan semngt yg berkobar2...
n of cos laa pointer mantap der....huhu
kurg2 dpt gak kerja...betol x...???
so....
nie sekadar peringatan untuk dri sendri dan rakan2 yg mengenali dri ini....huhu
belajar laa betol2...sya doa kan kalian juga berusha untuk mencapai kejayaan dalam hidup mahupun di dunia dan di akhirat...amin...



0 comments: